بعد از آپدیت mobile-first چطور در SERP باقی بمانیم؟

چک‌لیست فنی برای سئو (SEO)

بری آدامز، نویسنده‌ی این مقاله می‌گوید که یک وب‌سایت واکنش‌گرا برای بقا در دوره‌ی شاخص‌گذاری mobile-first کافی نیست. در این‌جا، لیستی از جنبه‌های فنی سئو و جنبه‌های عمومی بهینه‌سازی آورده شده است که لازم است از آن‌ها آگاهی داشته باشید و در صورت لزوم، آن‌ها را در سایت خود اعمال کنید.یک سال و نیم طول کشیده است، اما بالاخره شاخص‌گذاری mobile-first گوگل راه‌اندازی شد.پیام‌های کنسول جست‌وجو،دیگر نمایش داده می‌شوند و سایت‌ها به طور پیوسته در حال تغییر به سمت رویکرد شاخص‌گذاری mobile-first هستند.

در مورد شاخص‌گذاری mobile-first مطالب زیادی نگاشته شده است، اما بیشتر توجه بر روی جنبه‌های مقدماتی سئو برای موبایل متمرکز شده است. در این مقاله، قصد دارم که بیشتر در جنبه های فنی سئو برای موبایل کنکاش کنم و نشان دهم که چگونه می‌توانید از آمادگی کامل وب‌سایت خود و بقای آن در دوره‌ی شاخص‌گذاری mobile-first مطمئن شوید.

 

ارائه‌ی تجربه‌ی بهینه‌شده برای موبایل

چیزی که گوگل‌بات با این عامل کاربر موبایل می‌بیند به تنظیمات وب‌سایت شما برای کاربران موبایل بستگی دارد.

ارائه‌ی تجربه‌ی بهینه‌شده برای موبایل به یکی از این سه شیوه انجام می‌شود:

  1. طراحی واکنش‌گرا: با این رویکرد، حقیقتاً چیزی تغییر نمی‌کند. نشانی (URL) صفحات وب‌سایت شما بدون تغییر است و کد HTML ارائه‌شده نیز یکسان است. طراحی سایت با اندازه‌ی صفحه نمایش منطبق می‌شود و تجربه‌ای را متناسب با وضوح تصویر ابزار موبایل مورد استفاده ارائه می‌کند. گوگل طراحی واکنش‌گرا را به عنوان الگوی طراحی ارجح خود توصیه می‌کند؛ این الگو به کمترین تلاش از طرف آن‌ها نیاز دارد زیرا هیچ کد اضافه‌ای برای شاخص‌گذاری و URL دیگری برای خزش وجود ندارد.
  2. خدمت‌رسانی پویا: بعضی وقت‌ها وب‌سایت‌ها عامل کاربر را هنگام بارگذاری صفحه، تشخیص داده و بسته به نوع ابزار درخواست‌کننده، کد HTML متفاوتی را بر روی همان URL ارائه می‌دهند. به این کار، خدمت‌رسانی پویا گفته می‌شود. در این روش، هر URL، دو کد HTML دارد؛ یکی برای کاربران دسکتاپ و دیگری برای کاربران موبایل.
  3. URL مجزا برای موبایل: یک وب‌سایت در این رویکرد کد متفاوتی را به کاربران موبایل ارائه می‌دهد اما برای سایت موبایل خود از URL مجزایی نیز استفاده می‌کند. این گونه وب‌سایت‌ها در اغلب اوقات، محتوای موبایلی خود را از طریق یک زیردامنه‌ی مجزا مانند website.com یا یک زیرپوشه‌ی مجزا مثل www.website.com/mobile/ ارائه می‌دهند.

هر یک از این رویکردها در طراحی موبایل نقاط قوت و ضعف خود را دارند. در زمینه‌ی سئو ، طراحی واکنش‌گرا  کمترین دردسر را دارد، در حالی که خدمت‌رسانی پویا و URLهای مجزا ممکن است مشکلات زیادی را برای سئوی سایت شما ایجاد کنند.

 

تست mobile-friendly

اما داشتن یک سایت کاملاً واکنش‌گرا، پایان کار نیست. حتی اگر شما یک سایت واکنش‌گرا داشته باشید و از تست mobile-friendly گوگل هم نشان تأیید دارید، این‌طور نیست که دلیلی برای ترس از شاخص‌گذاری mobile-first نداشته باشید.

Mobile-Friendly

هنوز هم جنبه‌هایی از سئوی فنی و بهینه‌سازی عمومی هست که باید از آن‌ها آگاه باشید و در صورت لزوم، آن‌ها را بر روی سایت خود اعمال کنید. اما اگر سایت شما از خدمت‌رسانی پویا یا URLهای مجزا استفاده می‌کند، ممکن است لازم باشد کارهای واقعاً زیادی انجام دهید تا از عملکرد سایت خود مطمئن شوید.

 برای مطالعه‌ی متن کامل این نوشته به بعد از آپدیت mobile-first چطور در SERP باقی بمانیم؟   
در سایت پارمیسافت مراجعه کنید.


طراحی وب سایت موبایل ,mobile ,سایت ,آن‌ها ,کاربران ,طراحی ,خدمت‌رسانی پویا ,برای موبایل ,برای کاربران ,serp باقی ,کاربران موبایل ,آپدیت mobile first ,برای کاربران موبا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

صنایع دستی اصفهان گرشا صوت هر روز بیا funh (سایت تفریحی سرگرمی و دانلود) وبلاگ سپندار گراف تور ه جی آر آپلودر خیریه مهر فاطمی استان سمنان فروشگاه خرید اینترنتی اجناس فوق العاده